|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2589 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt zajęć integracyjnych dla klasy I
BLOK TEMATYCZNY: U mnie w rodzinie. TEMAT: Wielozdaniowe wypowiedzi uczniów na temat rodziny na podstawie wiersza D. Wawiłow pt. "Moja rodzina" oraz doświadczeń dzieci. Wykonanie albumu o rodzinie.
CELE DYDAKTYCZNE:
- Wdrażanie do dłuższych wypowiedzi wielozdaniowych na określony temat.
- Umacnianie i pogłębianie więzi rodzinnych.
- Wykształcenie pozytywnych uczuć w stosunku do najbliższych osób.
- Utrwalanie pisowni imion wielką literą.
CELE OPERACYJNE:
- Wypowiada się w kilku zdaniach na określony temat.
- Zna i wymienia członków swojej rodziny.
- Pisze imiona wielką literą.
- Samodzielnie kończy zdanie.
- Próbuje rozwiązać problem rodziny.
- Wykonuje album o rodzinie.
ZAKRES TREŚCIOWY: Edukacja polonistyczno-środowiskowa z elementami matematyki i techniki.
METODY: Metody poszukujące, elementy dyskusji, elementy metody problemowej, metoda sytuacyjna, metoda 6 kapeluszy E. De Bono. Praca z tekstem.
FORMY PRACY: Indywidualna, zbiorowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Wiersz D. Wawiłow" Rodzina moja", mandale, karty do ćwiczeń pamięci, rozsypanka liczbowo- sylabowa, karty do pracy indywidualnej, kartki z wyrazami i tytułami rozdziałów albumu, plakaty, blok techniczny, wiersz T. Chwastek-Latuszkowej "Album rodzinny", klej, nożyczki, zdjęcia.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
- Sporządzenie mapy myśli do hasła "RODZINA".
- Ćwiczenia na koncentrację –mandale, masowanie płatków usznych.
- Ćwiczenia pamięci:
- zapamiętywanie wszystkich liter zapisanych i pokazywanych na kartach,
- odgadnięcie wyrazu nie pasującego do pozostałych,
- Rozsypanka literowo-sylabowo-liczbowa. Ułożenie liczb od najmniejszej do największej i odczytanie hasła "U mnie w rodzinie".
- Wysłuchanie i analiza wiersza "Rodzina moja" Danuty Wawiłow:
- wysłuchanie recytowanego przez nauczyciela wiersza,
- szukanie odpowiedzi na pytanie: "Kto należy do rodziny przedstawionej w wierszu?"
- wyliczanie członków rodziny, odczytywanie nazw z tekstu,
- próba wypowiedzi na temat: "Dlaczego dziecko zalicza do swojej rodziny pieska, gołąbka i drzewo, które moknie na deszczu?"
- Uzupełnianie zdania na temat swojej rodziny. Dokończenie zdania: "Do mojej rodziny należą..."
- Samodzielne napisanie o czynnościach, które lubią i nie lubią robić w domu. Przyklejenie ich na właściwym plakacie.
- Indywidualne dokończenie zdania –myśli "Czuję się ważny w domu, gdy...".
- Rozwiązanie po obejrzeniu scenki dramowej problemu rodziny: "Kłótnia rodzeństwa o zabawki" metodą 6 kapeluszy E. De Bono".
- Zabawa dramowa: "Jaka to uroczystość rodzinna?"
- Wysłuchanie wiersza T. Chwastek-Latuszkowej pt. "Album rodzinny".
- Samodzielne wykonanie albumu o rodzinie składającego się z 3 części:
- Prezentacja członków rodziny.
- Święta w mojej rodzinie.
- Wakacje w mojej rodzinie.
- Podziękowanie i podsumowanie zajęć.
Opracowała: mgr Ewa Witkowska
W załączeniu przykłady kart do ćwiczeń pamieci i przykłady plakatów. Zaintetresowanym prześlę e-mailem. sp1zary@poczta.fm |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|